Facebook Linkedin Youtube

1. Koju poziciju MOL zauzima u Jugoistočnoj Evropi i kakvi su planovi za budućnost?

MOL Grupa je zacrtala vrlo ambiciozne ciljeve u svojoj petogodišnjoj strategiji, prema kojoj bismo želeli da utrostručimo proizvodnju fosilnih tečnih goriva i udvostručimo prodaju naftnih derivata i da do 2010. godine, uvećamo mrežu benzinskih stanica. Region Jugoistočne Evrope označili smo kao ključni gde bismo, narednih godina, želeli da ulažemo.

Naši nedavni uspesi dokazuju da smo na pravom putu. Kada je reč o regionu Jugoistočne Evrope, broj naših benzinskih stanica u Srbiji se ubrzano povećava, dok smo u Bosni preuzeli vlasništvo nad deonicama Energopetrola i nedavno kupili Tifon, privatnu kompaniju koja se bavi maloprodajom i veleprodajom u Hrvatskoj. Takođe, kupili smo IES, privatnu kompaniju koja se bavi proizvodnjom i prodajom nafte iz severno-istočne Italije i sa ovom transakcijom uvećali smo naše proizvodne kapacitete za oko 18%. Što se tiče istraživanja i proizvodnje, MOL Grupa je uvećala svoje rezerve sirove nafte nakon preuzimanja 100 odsto vlasništva nad ruskom kompanijom BaiTex LLC, a obezbedili smo i značajna istraživačka polja u Pakistanu. Preuzimanjem 47.16% odsto vlasništva u kompaniji INA postali smo strateški partner hrvatskoj naftnoj kompaniji.

Pozicionirali smo sebe kao odgovornog i dugoročnog partnera Srbiji. MOL Grupa je oduvek bila spremna da pruži pomoć građanima Srbije, kroz saradnju sa Srbijagasom. Tokom teških vremena, kao što je bila 1999. godina slali smo penu za gašenje vatre kako bi se zaustavio plamen koji je zahvatio Novi Sad, a pružali smo i maksimalnu pomoć kako bi bile obezbeđene dodatne količine prirodnog gasa.

MOL Grupa je lider u centralnoj i istočnoj Evropi i naši planovi su jasni – da razvojem i povećanjem efikasnosti zadržimo tu poziciju i da istovremeno, osnažimo i proširimo regionalnu lidersku poziciju kroz strateška partnerstva.

2. Kakve planove MOL Grupa ima kada je reč o širenju maloprodajne mreže i kakvo je vaše mišljenje o zaštitnim uvoznim taksama za naftne derivate?

MOL Grupa je pokrenula maloprodajnu mrežu s ciljem da u narednih nekoliko godina pokrije čitavu teritoriju Srbije i obezbedi 15 odsto učeća na tržištu. U ovom trenutku postoji 31 otvorena benzinska stanica, a većina se nalazi u gradovima, na graničnim prelazima i na autoputevima. Pored postojećih benzinskih stanica, nove stanice koje ćemo graditi biće u gradovima sa više od 50.000 stanovnika, kao i na autoputevima E70 i E75.

Naš osnovni cilj je da zadovoljimo rastuće zahteve tržišta u Srbiji u smislu kvaliteta, kako proizvoda tako i usluga.

Što se tiče uredbe o uslovima, načinu uvoza i prerade sirove nafte i naftnih derivata MOL Grupa veruje u pozitivan efekat slobodne konkurencije i liberalizovanog tržišta, iako se sve zemlje mogu susresti sa ovakvim izazovom ili problemima koji zahtevaju posebne regulative. Srbija se nalazi u toj posebnoj situaciji. MOL veruje da dugoročno i radi bržih integracija sa evropskim tržištem, trendovi svetskih tržišta biće primenjeni i u Srbiji, jer samo ekonomija sa slobodnim tržištem može doneti korist Srbiji i njenim građanima.

3. Saopštili ste da do 2010. MOL planira da dostigne 15% maloprodajnog tržišta u Srbiji. Kako planirate da dostignete to?

U ovom trenutku Intermol, kompanija članica MOL Grupe u Srbiji vodi 31 benzinskih stanica u Srbiji. Benzinske stanice se nalaze u gradovima i na glavnim autoputevima u Srbiji. Četiri benzinske stanice su otvorene u glavnom gradu Srbije. Dočekujemo putnike na ulazu i izlazu iz Srbije na graničnim prelazima sa Mađarskom, Hrvatskom i Makedonijom. Otvorili smo 2 benzinske stanice na autoputu pored Novog Sada, u Subotici i Kruševcu kao i prvu benzinsku stanicu u Odžacima, Nišu, Knjaževcu, Jagodini, Kraljevu, Kragujevcu, Pančevu, Obrenovcu, Šapcu, Sremskoj Mitrovici, Markovcu, Novom Sadu, Mojsinju, Požegi i Crvenki.

4. MOL u Srbiji posluje pod imenom “Intermol”. Zašto nije MOL Srbija?

Naftna i gasna kompanija MOL, krajem 2003. godine, osnovala je svoju podružnicu u Srbiji, pod imenom “Intermol d.o.o”, sa sedištem u Beogradu. U trenutku kada je Intermol registrovan, nismo bili u prilici da koristimo ime MOL u Privrednom registru. Međutim, nadamo se da ćemo tu promenu učiniti čim budemo mogli. Osnovni prioritet Intermola je izgradnja i vođenje benzinskih stanica na tržištu Srbije, koje se ubrzano širi. Trenutno, fokusirani smo na razvoj maloprodajne mreže.

5. Da li MOL ima različite tipove benzinskih stanica u Srbiji?

Kao i svuda u svetu, MOL ima različite tipove benzinskih stanica. Jedan tip stanica otvaramo u urbanim područjima kao što su Beograd, Subotica, Niš, a drugačije tipove na graničnim prelazima i autoputevima. Razlika je u tome što benzinske stanice u gradovima nemaju restorane, dok one na autoputevima imaju. Razlika je i u tome što su neke stanice u gradovima kupljene od prethodnih vlasnika, a potom uređene prema MOL standardima.

Međutim, pogledajmo koje su to sličnosti svih benzinskih stanica MOL Grupe. Kao prvo, usluga je svuda okrenuta potrošačima, u skladu sa MOL standardima, što podrazumeva i non-stop radno vreme. Proizvodi najboljeg MOL kvaliteta dostupni su na svim stanicama, i to je naša prednost. Možemo reći da na svim stanicama imamo MOL maziva i kao najvažnije evrodizel, koji zadovoljava EURO 5 kvalitet – EuroMOL D5. To su proizvodi koje preporučujemo svim vozačima. Druga važna stvar jeste činjenica da MOL obezbeđuje najbolji mogući kvalitet benzina i to kroz veoma rigoroznu kontrolu pretakanja goriva, koju sprovodi.

 

×