Facebook Linkedin Youtube

Filtriranje na osnovu datuma:

Filtriranje na osnovu ključne reči:

MOL Grupa ulazi u posao reciklaže plastičnih masa kupovinom Aurora Grupe*

  • Akvizicija je u skladu sa ciljem Strategije 2030 MOL Grupe za proširenje petrohemijskog portfolija proizvodima sa većom dodatom vrednošću
  • Transakcija sa Aurorom omogućiće MOL-u da ojača svoju poziciju dobavljača u automobilskoj industriji
  • MOL i Aurora očekuju ambiciozan rast poslovanja u Nemačkoj i smatraju ekspanziju u Srednjoj i Istočnoj Evropi atraktivnom prilikom
  • Ovaj strateški korak upotpunjuje MOL-ove inicijative u domenu recikliranja

15. april 2019, Budimpešta - MOL Grupa objavila je da je potpisala ugovor o kupoprodaji sa Aurorom, kompanijom koja proizvodnju zasniva na reciklaži plastike, smeštenu u blizini pogona automobilske industrije i klastera za konverziju plastike u Baden-Wurttembergu, u Nemačkoj.

Aurora je nemačka kompanija srednje veličine, sa sedištem u Neuensteinu, sa jedinstvenim konceptom zatvorene petlje koji minimizira otpad i podrazumeva prikupljanje postindustrijskog plastičnog otpada, njegovu preradu za upotrebu u automobilskoj i drugim industrijama. Portfolio kompanije uglavnom se sastoji od inženjerske plastike i polipropilenskih jedinjenja zasnovanih na reciklaži.

MOL će, ovom investicijom, biti u mogućnosti da ponudi širok asortiman visoko kvalitetnih poliamidnih, polipropilenskih i drugih elemenata zasnovanih na reciklaži, dopunjavajući svoj postojeći portfolio polipropilena i polietilena. Uzimajući u obzir Aurorinu ekspertizu i koncept zatvorene petlje, MOL će omogućiti korisnicima da na efikasan način dostignu veći sadržaj recikliranog materijala u svojim krajnjim proizvodima.

„U skladu sa našom MOL 2030 strategijom, došli smo do ostavrenja još jednog cilja na našem putu transformacije kako bismo postali vodeći igrač u hemijskoj industriji u regionu Srednje i Istočne Evrope. Ovo partnerstvo omogućiće nam da rastemo i dodamo vrednost našem petrohemijskom biznisu, kao i da uvećamo svoj uticaj na tržištu dobavljača automobilske industrije. Planiramo da iskoristimo snagu našeg integrisanog poslovnog modela, zadržavajući fleksibilnost Aurore kao nezavisnog proizvođača. Istovremeno, Aurorin proizvodni profil dopunjava naše inicijative u sektoru recikliranja i potvrđuje našu posvećenost održivosti i cirkularnoj ekonomiji”, rekao je Ferenc Horvath, izvršni potpredsednik Downstream divizije MOL Grupe.

„Zadovoljstvo nam je što smo uspešno realizovali značajnu investiciju na putu rasta petrohemije i još jedan cilj iz Strategije MOL Grupe. Radujemo se budućoj saradnji sa našim novim partnerima i čvrsto verujemo u budući uspeh Aurore kao dela MOL Grupe”, izjavio je Dr. György Bacsa, viši potpredsednik za strateške operacije i korporativni razvoj MOL Grupe.

„U MOL Grupi, pronašli smo partnera sa istom težnjom za održivim razvojem i inovacijama kao što mi imamo u Aurori. Uvereni smo da je MOL idealan partner za našu kompaniju kako bi još intenzivnije unapredili naše ambiciozne ciljeve u pogledu održivosti i zaštite životne sredine. Kao deo MOL Grupe, jednog od vodećih evropskih dobavljača polimera, Aurora će nastaviti da proširuje svoju ekspertizu u obradi inženjerske plastike. Naš širok asortiman održivo izrađenih proizvoda i dugogodišnje iskustvo MOL-a omogućiće nam da intenzivnije radimo na zaštiti sirovina i smanjimo uticaj na životnu sredinu. Zajedno sa MOL-om, nastavićemo Aurorin uspeh i još više ubrzati naš rast", izjavio je osnivač i član Upravnog odbora Aurore, Gerhard Schweinle.

Jedan od temelja Strategije 2030 MOL Grupe je proširenje petrohemijskog lanca vrednosti. U vezi sa tim, MOL planira da do kraja naredne decenije uloži oko 4,5 milijardi dolara u projekte petrohemije i hemije. Prerada i recikliranje su među ključnim oblastima definisanim MOL-ovom Strategijom 2030, a automobilska industrija je strateški sektor gde i MOL i Aurora prepoznaju rastuću tražnju za recikliranim materijalima.

Transakcija je predmet relevantnih odobrenja za kontrolu spajanja.

* Aurora Group se sastoji od Aurora Kunststoffe GmbH, Aurora Kunststoffe VS GmbH i Aurora Kunststoffe Walldurn GmbH.

O MOL Grupi
MOL Grupa je integrisana, međunarodna naftna i plinska kompanija sa sedištem u Budimpešti. Uz tradiciju dužu od 100 godina, prisutna je u više od 30 zemalja, a njena dinamična međunarodna radna snaga broji 26.000 ljudi. MOL ima više od 80 godina iskustva u području istraživanja i proizvodnje ugljovodonika. Proizvodne aktivnosti trenutno se odvijaju u osam, a istraživačke u 13 zemalja. Unutar integrisanog lanca snabdevanja MOL Grupe posluju četiri rafinerije i dva petrohemijska pogona u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj. Grupa u vlasništvu ima 2000 benzinskih stanica u devet zemalja srednje i jugoistočne Evrope.

About Aurora
Aurora Kunststoffe GmbH, osnovana je 2009, kao porodična kompanija srednje veličine sa sedištem u Neuenstein (Nemačka) sa fokusom na proizvodnju visoko kvalitetnih plastičnih elemenata. U njegovom sedištu, kao i u centirma u Walldürn i Villingen-Schwenningen kompanija reciklira isključivo industrijske ostatke plastične mase u granulate i jedinjenja u procesu koji ne ugrožava životnu sredinu. Proizvodni program obuhvata materijale kao što su poliamidi PA 6, PA 6.6, PA 11, PA 12, POM, PP, PC i PC-ABS, koji primenu nalaze u automobilskoj, građevinskoj, mašinskoj industriji i proizvodnji nameštaja i električnih komponenti. Jedinstveni Aurora logistički koncept podrazumeva prikupljanje čiste plastike koji omogućava pristup visoko kvalitetnim sekundarnim sirovinama. Početkom 2019. godine, u Neuensteinu je otvoren moderan proizvodni pogon čime je kapacitet proizvodnje udvostručen u odnosu na prethodnu godinu do 15.000 tona godišnje.

Kontakti za medije:
Dragana Milačak, m: +381607071046 @:dragana_milacak@eg.rs
Jelena Zlatanovic, m: + 381 62 402 799 @:jzlatanovic@molserbia.rs

Generalna godišnja skupština kompanije MOL odobrila 107 milijardi forinti dividende

  • Akcionari odobrili konsolidovane finansijske izveštaje MOL Group za 2018.
  • Godišnja skupština prihvatila isplatu dividendi od 107 milijardi forinti (376 miliona američkih dolara)
  • Imenovanja u Odboru direktora, Nadzornom odboru i Odboru za reviziju Godišnji izveštaj MOL Group možete pronaći na molgroup.info/annualreport2018

Budimpešta, 11. april 2019 – MOL Group danas je uspešno održala godišnju Generalnu skupštinu u Budimpešti, na kojoj je prihvaćen predlog Odbora za raspodelu dobiti kroz isplatu dividendi u iznosu od 107 milijardi forinti, što predstavlja značajan rast u odnosu na prošlu godinu. Akcionari su usvojili izveštaj Upravnog odbora o finansijskom poslovanju za 2018. godinu i konsolidovanim finansijskim izveštajima.

Očekuje se da osnovna dividenda poraste za 11.8% , na približno 95 forinti po deonici u odnosu na prošlogodišnjih 85 forinti po deonici, čime se nastavlja prethodni trend postepenog povećanja isplate dividende. Dodatno, slično kao prošle godine, akcionari su odobrili posebnu dividendu koju je predložio Odbor na osnovu snažnih novčanih tokova ostvarenih u 2018 godini. Sa posebnom dividendom koja predstavlja 50% dopune od 47,5 forinti po akciji, očekuje se da ukupna dividenda po akciji dostigne približno 142,5 forinti za finansijsku 2018. godinu.

Godišnja skupština je usvojila predlog Odbora za reizbor dr. Sándor Csányi dr. Anthony Radev, and dr. János Martonyi, kao i izbor g. Talal Al Awfi za članove Upravnog odbora. Osim toga, za člana Nadzornog odbora i Odbora za reviziju izabran je i dr. Anett Pandurics.

„Zadovoljstvo mi je da danas možemo da zatvorimo finansijsku 2018. godinu, koja će ostati upamćena kao uspešna i odlučujuća godina. To je godina kada smo uložili u nove projekte i tehnologije koje su postavile osnove za naš budući razvoj i rast, jer se Odbor i menadžment usredsredio na dugoročne ciljeve: transformaciju poslovanja, dok nastavljamo da ostvarujemo značajne operativne i finansijske rezultate. Želeo bih da se zahvalim našim akcionarima što su podržali odluke koje je doneo Odbor direktora. U 2019, nastavićemo sa razvojem našeg poslovanja istovremeno nastojeći da na najbolji način obezbedimo dalje investicije ”, izjavio je na godišnjoj Generalnoj skupštini Zsolt Hernádi, Predsednik Uprave i glavni izvršni direktor.

U 2018. godini, MOL je povećao svoj EBITDA za 10% na 2,69 milijardi američkih dolara, i tako nadmašio postojeće ciljeve. Upstream i Consumer Services nastavili su značajno da povećavaju svoje doprinose, dok odlični interni učinci u segmentu Downstream delimično umanjuju slabljenje marži uzrokovano okruženjem.

O MOL Grupi
MOL Grupa je integrisana, međunarodna naftna i plinska kompanija sa sedištem u Budimpešti. Uz tradiciju dužu od 100 godina, prisutna je u više od 30 zemalja, a njena dinamična međunarodna radna snaga broji 26.000 ljudi. MOL ima više od 80 godina iskustva u području istraživanja i proizvodnje ugljovodonika. Proizvodne aktivnosti trenutno se odvijaju u osam, a istraživačke u 13 zemalja. Unutar integrisanog lanca snabdevanja MOL Grupe posluju četiri rafinerije i dva petrohemijska pogona u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj. Grupa u vlasništvu ima 2000 benzinskih stanica u devet zemalja srednje i jugoistočne Evrope.

Kontakti za medije: Dragana Milačak, m: +381607071046 @:dragana_milacak@eg.rs
Jelena Zlatanovic, m: + 381 62 402 799 @:jzlatanovic@molserbia.rs

Benzinska stanica Batrovci 2 na evropskoj kamperskoj mapi

Beograd, 3. april 2019 – MOL Serbia benzinska stanica Batrovci 2, koja se nalazi odmah nakon graničnog prelaza Batrovci-Bajakovo u smeru Hrvatska-Srbija, prva je i jedina benzinska stanica na auto-putu E 70 na kojoj je kamperistima omogućeno da pripreme svoja vozila za dugu vožnju. Ugradnjom sanitarne stanice –Dock Stop MOL Serbia se upisala na evropsku kampersku mapu ovom jedinstvenom uslugom.

„Podaci Turističke organizacije Srbije pokazuju da je tokom 2017. godine Srbiju posetilo skoro 6.000 kamperista. Procene udruženja kamperista je da je taj broj i trostruko veći. Nepostojanje sanitarnih stanica koje će im omogućiti snabdevanje strujom, vodom i omogućiti da isprazne otpadne vode su razlozi zbog kojih Srbija nije prvi izbor kamperista prilikom planiranja ruta za putovanja. Na taj izazov smo odgovorili postavljanjem sanitarne stanice na benzinskoj stanici Batrovci 2, koja se nalazi na ulazu u Srbiju iz pravca Hrvatske. Želeli smo da, na ovaj način, damo i svoj doprinos razvoju kamperskog turizma za koji Srbija ima velikog potencijala“, izjavila je Nataša Vukšić, direktor Maloprodaje MOL Serbia.

Sanitarna stanica – Dock Stop kamperistima omogućava da dopune vozila čistom vodom, strujom, ali i isprazne sanitarne tankove. Na jednom mestu očekuju ih utičnice za struju 16A, slavine za čistu vodu, prihvat za pražnjenje crnog i sivog tanka sa ispiračem i LED osvetljenje za bolju vidljivost. Posebnu pogodnost omogućavaju posebno izdvojena parking mesta namenjena kamperistima, kao i postojanje Fresh Corner restorana u kojem mogu da se osveže uz ponudu domaće kuhinje, popiju kafu vrhunskog kvaliteta i koriste besplatan wi-fi.

O MOL Grupi - MOL Grupa je integrisana, međunarodna naftna i plinska kompanija sa sedištem u Budimpešti. Uz tradiciju dužu od 100 godina, prisutna je u više od 30 zemalja, a njena dinamična međunarodna radna snaga broji 26.000 ljudi. MOL ima više od 80 godina iskustva u području istraživanja i proizvodnje ugljovodonika. Proizvodne aktivnosti trenutno se odvijaju u osam, a istraživačke u 13 zemalja. Unutar integrisanog lanca snabdevanja MOL Grupe posluju četiri rafinerije i dva petrohemijska pogona u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj. Grupa u vlasništvu ima 2000 benzinskih stanica u devet zemalja srednje i jugoistočne Evrope.

Kontakti za medije:

Dragana Milačak, m: +38160707104 @:dragana_milacak@eg.rs
Jelena Zlatanovic, m: + 381 62 402 799 @:jzlatanovic@molserbia.rs

BENZINSKA STANICA BATROVCI 2 NA EVROPSKOJ KAMPERSKOJ MAPI

BENZINSKA STANICA BATROVCI 2 NA EVROPSKOJ KAMPERSKOJ MAPI

Rezultati MOL Group za 2018: Najviši EBITDA profit od 2011. godine

  • Čist CCS EBITDA dostigao je 2.69 milijardi američkih dolara, što predstavlja rast od 10% u odnosu na prošlu godinu
  • Doprinos Upstream segmenta povećan je za 49% u odnosu na prošlu godinu, a doprinos Consumer Services za 18%
  • Neto profit je ponovo dostigao vrednost od 1.1 milijardi američkih dolara, izjednačivši se sa prošlogodišnjim rezultatima

Budimpešta, 22. februar 2019 – MOL Group je danas objavila finansijske rezultate za 2018. godinu koji pokazuju da je ova kompanija povećala svoj EBITDA (profit pre nego što se oduzmu kamata, porez na dobit i amortizacija) za 10 odsto i tako prevazišla ciljeve postavljene za 2018. godinu. Tome je doprineo stalni rast doprinosa u segmentima Upstream i Consumer Services, dok je stabilan interni učinak u segmentu Downstream delimično pao zbog oslabljenih marži.

Čist CCS EBITDA porastao je za 16% u poslednjem kvartalu u poređenju sa istim kvartalom 2017. godine, i tako dostigao vrednost od 2.69 milijardi američkih dolara za 2018. godinu. Ovakav rezultat predstavlja povećanje od 10% u odnosu na 2017. godinu i značajno prevazilazi zadati cilj. MOL je nastavio sa snažnim generisanjem slobodnog novčanog toka na 1.4 milijarde američkih dolara – u čemu je Upstream segment učestvovao sa blizu 70% iznosa.

Najviše doprinosa za Grupu doneo je ostvareni EBITDA u segmentu Upstream, sa ostvarenih 1.269 milijardi američkih dolara. Ovakav rezultat predstavlja povećanje od 49% ostvareno zahvaljujući višim cenama nafte i gasa, kao i višim maržama barela nafte sa britanskog Catcher Field-a. Kako je proizvodnja nafte u Catcher Field-u dostigla vrhunac, dnevna proizvodnja u četvrtom kvartalu iznosila je u proseku 115 hiljada barela ekvivalenta nafte, čime je ukupni godišnji prosek dovela do 111 hiljada.

Čisti CCS EBITDA Downstream segmenta dostigao je 995 miliona američkih dolara za celu godinu. Pad od 16% dogodio se zbog nižih marži rafinisanja i značajno nižih petrohemijskih marži. Jači interni performans - DS 2022 program koji je doneo 110 miliona dolara zbog povećanja efikasnosti - kao i veće količine, mogli su samo delimično neutralisati okruženje oslabljenih marži.


EBITDA u segmentu Consumer Services nastavio je impresivni dvocifreni rast. U 2018. godini EBITDA dostigao je vrednost od 423 miliona američkih dolara, što je povećanje od 18% u odnosu na prošlu godinu. Ovaj uspeh vođen je dinamičnom ekspanzijom marži u segmentu negoriva, kao i zdravim trendovima na tržištu goriva. Marža na negoriva po lokaciji rasla je u proseku 15% godišnje u prethodne 4 godine.

EBITDA Gas Midstream segmenta dostigla je 189 miliona dolara u 2018. godini, što je za 15% niže nego prošle godine. Razlog za to su promene tarifa i povećanje cena energenata.

 „2018. godina je bila još jedna godina sa dobrim rezultatima i sa najvišim EBITDA u poslednjih 7 godina. Takođe, ovo je bila godina stalnih promena, uključujući finalnu investicionu odluku u vezi sa POLYOL projektom. Upstream segment je generisao skoro 1 milijardu američkih dolara slobodnog novčanog toka i povećao proizvodnju. Downstream je ostvario snažan profit uprkos slabijim  maržama rafinerije i petrohemije i ostvario značajno povećanje efikasnosti. Consumer services su održale svoj dvocifreni rast EBITDA i pokrenule nekoliko novih i inovativnih usluga. Imamo veoma jake osnove zahvaljujući kojima na 2019. godinu možemo da gledamo sa optimizmom - to su snažan bilans stanja na osnovu višegodišnjeg slobodnog novčanog toka, otporan, integrisan biznis model i talentovane i posvećene zaposlene. Očekujemo da ćemo u ovoj godini ostvariti EBITDA od blizu 2.3 milijarde američkih dolara, uzimajući u obzir konzervativnije okruženje Downstream segmenta i cenu od oko 60 američkih dolara po barelu Brent nafte. To će nam omogućiti dovoljan protok novca da pokrijemo čak i rastuće investicije u našim transformacionim projektima. “, izjavio je Zsolt Hernádi, Predsednik Uprave i glavni izvršni direktor.

 

O MOL Grupi

MOL Grupa je integrisana, međunarodna naftna i plinska kompanija sa sedištem u Budimpešti. Uz tradiciju dužu od 100 godina, prisutna je u više od 30 zemalja, a njena dinamična međunarodna radna snaga broji 25.000 ljudi. MOL ima više od 80 godina iskustva u području istraživanja i proizvodnje ugljovodonika. Proizvodne aktivnosti trenutno se odvijaju u osam, a istraživačke u 13 zemalja. Unutar integrisanog lanca snabdevanja MOL Grupe posluju četiri rafinerije i dva petrohemijska pogona u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj. Grupa u vlasništvu ima 2.000 benzinskih stanica u deset zemalja srednje i jugoistočne Evrope.

Kontakti za medije:
Dragana Milačak, m: +381607071046   @:dragana_milacak@eg.rs,
Jelena Zlatanović, m: + 381 62 402 799 @:jzlatanovic@molserbia.rs

MOL i Total udružili snage PROŠIRENA MREŽA U KOJOJ SE MOGU KORISTITI MOL KARTICE ZA GORIVO

  • Sporazum predviđa proširenje mreže sa oko 4.000 stanica u pet zapadnoevropskih zemalja na kojima će moći da se koriste MOL Group kartice za gorivo
  • Od februara 2019, MOL Group kartice prihvataju se u Total mreži u Francuskoj, Belgiji, Luksemburgu, Holandiji i Nemačkoj
  • Omogućavanje jednostavne upotrebe kartica biznis korisnike je u skladu sa vizijom strategije „2030“ MOL Grupe koja ima za cilj da kompanija MOL postane prvi izbor kupaca

Beograd, 12. februar 2019 – Kompanije MOL i Total potpisale su ugovor koji će putovanje po Evropi učiniti lakšim za one potrošače koji putuju zbog posla. Ugovorom je omogućeno prihvatanje MOL kartica od strane Total-a u mreži servisnih stanica ove kompanije u Francuskoj, Belgiji, Luksemburgu, Holandiji i Nemačkoj. U isto vreme, Total-ove kartice za gorivo moći će da se koriste na MOL i Slovnaft servisnim stanicama u Mađarskoj, Rumuniji, Sloveniji i Slovačkoj.

Prvi korak je prihvatanje Total kartica za gorivo na servisnim stanicama u Mađarskoj i Rumuniji. Vlasnicima MOL Group kartica biće omogućeno njihovo korišćenje u Total-ovoj mreži u Francuskoj, Luksemburgu, Holandiji i Nemačkoj. U narednih nekoliko meseci biće moguće plaćati Total-ovim karticama u mreži servisnih stanica MOL Slovenia i Slovnaft.

Kao rezultat dogovora, karticama MOL Group omogućeno je plaćanje na skoro 7.000 servisnih stanica u Evropi. Total kartice biće prihvatane na više od od 17.000 prodajnih mesta.

„Otvaranje mogućnosti korišćenja naših kartica za gorivo u Zapadnoj Evropi je važna prekretnica, koja će nam pomoći ne samo u rastu našeg poslovanja, već će doprineti i jednom od ključnih ciljeva strategije 2030 MOL Group: postati prvi izbor naših klijenata“, rekao je Zsolt Pethő, viši potpredsednik u MOL Grupi za Downstream Commerce & Optimization.

„Ovaj ugovor ojačava našu poziciju u Istočnoj Evropi i savršeno zaokružuje našu ponudu. On predstavlja još jedan korak ka usaglašavanju naše jake pozicije na polju kartica za gorivo. Takođe, to doprinosi jednom od ključnih ciljeva Total-a - da podrži kupce u njihovom izboru i da bude njihov partner tokom putovanja”, izjavio je Benoît Luc, viši potpredsednik Marketinga i Usluga Total-a za Evropu.

O MOL Group karticama za gorivo -  Кartice za gorivo MOL Grupe omogućavaju bezgotovinsko plaćanje goriva, srodnih proizvoda i usluga u širokoj prijemnoj mreži u 10 zemalja Evrope. Ovo praktično rešenje za B2B segment pojednostavljuje upravljanje voznim parkom i pomaže u smanjenju operativnih troškova, uz obezbeđivanje potpune kontrole troškova. Pored dopunjavanja goriva, MOL grupne kartice nude mogućnost plaćanja putarine u većini evropskih zemalja, kao i povrat PDV-a i akciza za kupovinu u inostranstvu.

O MOL Grupi - MOL Grupa je integrisana, međunarodna naftna i plinska kompanija sa sedištem u Budimpešti. Uz tradiciju dužu od 100 godina, prisutna je u više od 30 zemalja, a njena dinamična međunarodna radna snaga broji 26.000 ljudi. MOL ima više od 80 godina iskustva u području istraživanja i proizvodnje ugljovodonika. Proizvodne aktivnosti trenutno se odvijaju u osam, a istraživačke u 13 zemalja. Unutar integrisanog lanca snabdevanja MOL Grupe posluju četiri rafinerije i dva petrohemijska pogona u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj. Grupa u vlasništvu ima 2000 benzinskih stanica u devet zemalja srednje i jugoistočne Evrope.

 

Kontakti za medije: Dragana Milačak, m: +381607071046   @:dragana_milacak@eg.rs,

                                Jelena Zlatanović, m: + 381 62 402 799 @:jzlatanovic@molserbia.rs

Polietileni i polipropileni za industrijsku proizvodnju

Beograd, 4. februar 2019 – Od 1. februara kompanija MOL Serbia svoj asortiman obogatila je paletom novih proizvoda petrohemije koja obuhvata polietilene niske (tipoleni) i visoke gustine (tipelini), kao i polipropilene (tippleni), koji dolaze iz pogona MOL Petrochemicals Ltd. u Mađarskoj.  Njihova široka primena se može naći u automobilskoj industriji, proizvodnji različitih proizvoda od plastike, kao i u građevinskoj industriji. 

„MOL Serbia je prepoznata ne samo po gorivu vrhunskog kvaliteta, već kao kompanija koja na tržištu Srbije kupcima nudi paletu proizvoda koja se koristi u industrijskoj proizvodnji. Posebno smo ponosni na činjenicu da smo prvo skladište MOL Grupe za polimere van teritorije Mađarske iz kojeg će se  snadbevati i zemlje u okruženju. Interesovanje za proizvode petrohemije postoji baš zbog široke primene u proizvodnji i možemo da se pohvalimo da su iz našeg magacina krenule prve isporuke novih proizvoda“, izjavila je Nataša Vukšić, v.d. direktora MOL Serbia.

Polietileni niske gustine (LDPE) na tržištu se plasiraju pod nazivom TIPOLEN. Gustina se kreće u rangu od 920 do 923 kg/m3, a zbog njegovih fizičkih i mehaničkih svojstava koriste se u proizvodnji filmova, folija, cevi, u procesima ubrizgavanja (livenja pod pritiskom), ekstrudiranja i modelovanja duvanjem.

HDPE – polietileni visoke gustine kupcima će biti na raspolaganju pod nazivom TIPELIN. Gustina kod unimodalnih proizvoda je od 934 do 961 kg/m3, dok je gustina bimodalnih u rangu od 948 do 958 kg/m3. Primenu ima u industriji u procesima proizvodnje i modelovanja folija, plastičnih flaša, ekstrudiranja cevi, ubrizgavanja (livenja pod pritiskom) i split film vlakana.

Polipropilene (PP) tržištu nudimo pod nazivom TIPPLEN kao polimere visoke čistoće i konzistentnog kvaliteta. Proizvodni asortiman obuhvata homopolimere, kopolimere, slučajne kopolimere i TPO klase. Oblasti primene su različite - od cevi, ekstrudiranih i livenih ploča i profila, termoformiranja, vlakna, split film pređe, proizvodnje proizvoda za domaćinstvo, do automobilskih delova, flaša, zatvarača itd.

 

O MOL Grupi - MOL Grupa je integrisana, međunarodna naftna i plinska kompanija sa sedištem u Budimpešti. Uz tradiciju dužu od 100 godina, prisutna je u više od 30 zemalja, a njena dinamična međunarodna radna snaga broji 26.000 ljudi. MOL ima više od 80 godina iskustva u području istraživanja i proizvodnje ugljovodonika. Proizvodne aktivnosti trenutno se odvijaju u osam, a istraživačke u 13 zemalja. Unutar integrisanog lanca snabdevanja MOL Grupe posluju četiri rafinerije i dva petrohemijska pogona u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj. Grupa u vlasništvu ima 2000 benzinskih stanica u devet zemalja srednje i jugoistočne Evrope.

Kontakti za medije: Dragana Milačak, m: +381607071046   @:dragana_milacak@eg.rs

                                Jelena Zlatanovic, m: + 381 62 402 799 @:jzlatanovic@molserbia.rs

MOL doneo odluku o ulaganju u projekat Polyol i potpisao inženjerske, nabavne i građevinske ugovore sa kompanijom Thyssenkrupp

  • Inženjerski, nabavni i građevinski ugovori pokrivaju ceo tehnički opseg projekta Polyol
  • Temeljni radovi i osnovne građevinske aktivnosti treba da započnu već u četvrtom tromesečju 2018. godine
  • Projekt Polyol je trenutno najveća investicija MOL-a kojim postaje jedini integrisani proizvođač poliola u Srednjoj i Istočnoj Evropi
  • Proširenje petrohemijskog lanca vrednosti prema poluproizvodima i specijalnim hemikalijama deo je MOL-ove transformacione strategije 2030

Budimpešta, 12. septembar 2018. – MOL je postigao još jedan važan korak u svom glavnom strateškom projektu i ušao u inženjerske, nabavne i građevinske ugovore s kompanijom Thyssenkrupp Industrial Solutions za implementaciju celog kompleksa polieter poliola.

Inženjerski, nabavni i građevinski ugovori pokrivaju ceo tehnički opseg projekta Polyol, osim nekih elemenata koji se uglavnom odnose na upravljanje projektima, integraciju internetskih stranica i infrastrukturne troškove te puštanje imovine u pogon.

Novi hemijski kompleks će imati proizvodni kapacitet polietera poliola od 200 kt godišnje, veći od prvobitno predviđenog i moći će da proizvede širi raspon krajnjih proizvoda nego što je bilo predviđeno u trenutku objavljivanja nove dugoročne strategije MOL-a. Takođe će uključivati jedinicu za proizvodnju propilen glikola kako bi se povećala operativna i komercijalna fleksibilnost. Ukupna kapitalna vrednost projekta Polyol je 1,2 milijarde evra, uključujući i već nastale troškove.

Novi proizvodni kompleks biće izgrađen u Tiszaújvárosu u Mađarskoj, a planirano je da bude u funkciji do druge polovine 2021. godine. Temeljni radovi i osnovne građevinske aktivnosti počeće već u četvrtom tromesečju 2018. godine.

"Investiciona odluka o Polyol projektu i potpisivanje inženjerskih, nabavnih i građevinskih ugovora s našim renomiranim strateškim partnerom, kompanijom Thyssenkrupp, još su jedan važan korak naše transformacione strategije MOL 2030. Ući ćemo u tržište visokovrednih hemikalija i visokog stepena znanja s inovativnom i ekološki prihvatljivom tehnologijom, koje nam omogućava kapitaliziranje rastuće regionalne potražnje te ćemo iskoristiti dodatne mogućnosti rasta u Srednjoj i Istočnoj Evropi. Stručnost i know-how pristup kompanije Thyssenkrupp ostaće instrumentalne u fazi sprovođenja", izjavio je Zsolt Hernádi, predsednik Uprave i glavni i izvršni direktor MOL Grupe.

"Novi poliolni kompleks važan je projekt i za nas i za naše klijente MOL i Mađarsku. Zajedno ćemo postaviti standarde u smislu učinkovitosti, zaštite okoline i automatizacije kombinacijom dokazanih tehnologija s inovativnim rešenjima. Radujemo se daljnjoj saradnji i ponosni smo što možemo doprineti našim decenijama iskustva u hemijskom inženjerstvu i postupanju s takvim velikim projektima. Istovremeno, jačamo poslovanje u postrojenjima kompanije Thyssenkrupp", rekao je Marcel Fasswald, operativni direktor kompanije Thyssenkrupp Industrial Solutions AG.

U skladu sa strategijom 2030, MOL Grupa će proširiti petrohemijski lanac vrednosti prema poluproizvodima i specijalnim hemikalijama postajući vodeća hemijska grupa u Srednjoj i Istočnoj Evropi. Polieterski polioli, koji služe kao sirovina za poliuretansku penu, identifikovani su kao glavni smer u petrohemijskoj ekspanziji MOL-a zbog njihove široke primene u automobilskoj, građevinskoj i ambalažnoj industriji te industriji nameštaja. Ovom ključnom investicijom MOL želi postati strateški partner poliuretanskih proizvođača u Srednjoj i Istočnoj Evropi, izgradnjom svog potpuno integrisanog lanca vrednosti, vrhunske tehnologije i izvrsnosti usluga.


O MOL Grupi

MOL Grupa je integrisana međunarodna industrija nafte i plina sa sedištem u Budimpešti. Prisutna je u više od 30 zemalja, a njena dinamična međunarodna radna snaga broji 26 000 ljudi i više od 100 godina u industriji. MOL ima više od 80 godina iskustva u području istraživanja i proizvodnje ugljovodonika. Proizvodne aktivnosti trenutno se odvijaju u osam, a istraživačke u 13 zemalja. Unutar integrisanog lanca snabdevanja MOL Grupe posluju četiri rafinerije i dva petrohemijska pogona u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj. Grupa u vlasništvu ima preko 2 000 maloprodajnih mesta u devet zemalja Srednje i Jugoistočne Evrope.


O Thyssenkruppu

Thyssenkrupp je industrijska grupa s rastućim udelom kapitalnih dobara i usluga te tradicionalnih prednosti materijala. Preko 158.000 zaposlenih u 79 zemalja radi bi razvili visoko kvalitetne proizvode i inteligentne industrijske procese, kao i usluge za održivi napredak. Njihove veštine i predanost su temelj uspeha MOL Grupe. U fiskalnoj godini 2016/2017 Thyssenkrupp je ostvario promet od 41,5 milijardi evra.


Kontakt osobe za medije

Anna Wisniowska
m: +36202433963 | @: awisniowska@mol.hu

Tamás Berzi
m: +36204097632 | @: tberzi@mol.hu

MOL Serbia imenovala Natašu Pjevac Vukšić za v.d. direktorku kompanije

Beograd, 6. avgust 2018. Kompanija MOL Serbia donela je odluku da na mesto v.d. generalne direktorke imenuje Natašu Pjevac Vukšić, dosadašnju direktorku maloprodaje.

Nataša Pjevac Vukšić na ovu poziciju dolazi u trenutku kada kompanija ima značajne planove za naredni period. Proteklih šest godina, Nataša Pjevac Vukšić stekla je veliko iskustvo na poziciji menadžera prodaje i marketinga, a zatim od 2016. i na poziciji direktora maloprodaje. Sfera odgovornosti u kojoj će koristiti stečeno iskustvo podrazumevaće rešavanje zadataka u vezi sa povećanjem efikasnosti u poslovanju, rešavanje strateških pitanja razvoja kompanije, ali i realizaciju ključnih investicionih projekata, sa posebnim fokusom na kolaborativnost i razvoj kadrova.

„Ova godina uspešno je startovala kako za MOL Serbia, tako i za MOL Grupu, u okviru koje posluje ova kompanija. Cilj poslovanja u narednom periodu biće usmeren ka lojalnim klijentima i pružanju usluga koje u potpunosti odgovaraju njihovim potrebama, te kontinuiranom razvoju zaposlenih u skladu sa MOL vrednostima i korporativnom kulturom. Pored toga, preuzimanje ove funkcije podrazumeva i sprovođenje nove poslovne strategije Grupe 2030, što će predstavljati svojevrstan izazov u mojoj karijeri, ali sigurna sam i doneti posebno zadovoljstvo“, istakla je Nataša Pjevac Vukšić, v.d. generalne direktorke MOL Serbia.

Dosadašnja direktorka, Bjanka Vasilesku, poslovanjem u industriji nafte bavila se više od 10 godina, a kompaniji MOL Serbia pridružila se 2012. godine, na mestu generalne direktorke, nakon uspešne karijere finansijskog direktora u MOL Rumuniji. U vreme njenog dolaska kompanija je razmatrala napuštanje srpskog tržišta, ali kasnija implementacija strategije razvoja dovela je kompaniju MOL na drugo mesto tržišnih igrača nafte i gasa, sa više od 20% tržišnog učešća, prodavajući visoko kvalitetne rafinirane proizvode potrošačima Srbije. Za vreme njenog rada na poziciji direktora, MOL Serbia je radikalno povećala efikasnost poslovanja, proširila svoje prisustvo u Srbiji i dovela profitabilnost na oko 10 miliona evra godišnje.

„Ponosna sam na rezultate koje je naš tim ostvario tokom proteklih šest godina u pogledu rasta poslovanja, profitabilnosti, kvalitetnih usluga i proizvoda, i najvažnije: zadovoljstva kupaca. Danas je MOL Serbia na drugom mestu tržišnih igrača nafte i gasa, predstavljajući uglednu kompaniju sa velikim profesionalcima u timu. Znam da će kompanija sa mojom koleginicom Natašom Pjevač Vukšić, sa kojom sam imala priliku da radim tokom transformacije poslovanja kompanije, imati jednog od najiskusnijih menadžera koji je sposoban da nastavi uspešnu priču poslovanja ujedno rešavajući sve izazove sa kojima će se kompanija suočiti u budućnosti“, izjavila je Bjanka Vasilesku, nekadašnja generala direktorka MOL Serbia.

Kompanija MOL Serbia izražava veliku zahvalnost dosadašnjoj direktorki, koja je ovu kompaniju uspešno vodila prethodnih godina.

O MOL Grupi - MOL Grupa je integrisana, međunarodna naftna i plinska kompanija sa sedištem u Budimpešti. Uz tradiciju dužu od 100 godina, prisutna je u više od 30 zemalja, a njena dinamična međunarodna radna snaga broji 25.000 ljudi. MOL ima više od 80 godina iskustva u području istraživanja i proizvodnje ugljovodonika. Proizvodne aktivnosti trenutno se odvijaju u osam, a istraživačke u 13 zemalja. Unutar integrisanog lanca snabdevanja MOL Grupe posluju četiri rafinerije i dva petrohemijska pogona u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj. Grupa u vlasništvu ima 2000 benzinskih stanica u deset zemalja srednje i jugoistočne Evrope.

Kontakti za medije: Tijana Pavlović, m: +381607071049 @:tijana_pavlovic@eg.rs

Dobro došli na novu mol stanicu u leskovcu

Dobro Došli na novu mol stanicu u leskovcu

MOL poziva studente da učestvuju u Freshhh takmičenju

  • Prijava za Freshhh program otvorena je do 3. novembra 2017. na freshhh.net
  • Freshhh je međunarodno takmičenje za najbolje studente zainteresovane za industriju nafte i gasa
  • Pored atraktivnih novčanih nagrada, mnogi učesnici prethodnih godina započeli su svoju karijeru u okviru MOL Grupe
  • Tokom poslednjih godina konkurencija je privukla preko 25.000 učenika iz više od 70 zemalja

Beograd, 11. oktobar 2017. – Danas, MOL grupa otvara konkurs za prijavu za ovogodišnji program regrutovanja novih talenata, Freshhh 2017. Lansiranje ovog takmičenja jedanaestu godinu zaredom omogućava najboljim studentima zainteresovanim za industriju nafte i gasa da učestvuju na međunarodnom online takmičenju i osvoje atraktivne nagrade.

Freshhh je internacionalno studentsko online takmičenje, u kojem timovi studenata sastavljeni od 3 člana preuzimaju odgovornost za upravljanje integrisanom naftnom korporacijom. Tokom takmičenja, učesnici moraju da donose odluke o razvojnim projektima, izgradnji rafinerija nafte i pronalaženju najboljeg portfolija proizvoda. Pored toga, studenti imaju priliku da odrede strategiju razvoja maloprodajne mreže i odluče o investicijama i širenju mreže. Tokom poslednjih godina, takmičenje je privuklo preko 25.000 učenika iz više od 70 zemalja. Mnogi od prethodnih učesnika imali su priliku da započnu svoju karijeru u okviru MOL grupe, kao deo Growww programa.

Freshhh takmičenje se sastoji se od tri runde. Najpre, učesnici će proći kroz online kvalifikaciju, tokom koje će imati oko dve nedelje za izgradnju novoosnovane naftne korporacije i svakodnevno donošenje poslovnih odluka o istraživanju i proizvodnji, lancu koji obuhvata proces proizvodnje od rafinerije pa do maloprodaje na servisnim stanicama, kao i poslovima koji se bave petrohemijom. Kao naredni korak, 40 najboljih timova učestvovaće u online polufinalu, gde će učesnici raditi na rešavanju profesionalnih kvizova i studija slučaja. Nakon toga će biti održan Live Final događaj, koji se očekuje u januaru 2018. godine u Budimpešti, a tokom koga će se osam najboljih timova takmičiti za finalne nagrade. Tri tima sa najbolje ostvarenim rezultatima dobiće nagradu od ukupno 25.000 EUR. Rok za podnošenje prijave je 3. novembar.

Takmičenje omogućava mladim talentima da pored demonstriranja svog znanja o srodnim tehnologijama, donose i strateške odluke koje osiguravaju najveću profitabilnost u radu naftne i gasne kompanije. Freshhh je takođe način da se izgradi interesovanje studenata za profesionalnu karijeru u industriji nafte i gasa, te da se ohrabre da rade u jednoj od najpoželjnijih kompanija u regionu.

“Posmatrajući MOL 2030 strategiju, koja veoma polaže na kreiranje novih poslovnih mogućnosti, privlačenje mladih i talentovanih ljudi, biće važnije nego ikada za MOL da uspe na putu industrijske transformacije i strateškog okretanja ka inovacijama. Naši programi za regrutaciju novih talenata, uključujući Freshhh i Growww, već godinama obezbeđuju efikasan pristup međunarodnim talentima i vidimo ga kao odličnu investiciju za uspeh kompanije. Kao što smo videli tokom poslednjih godina, Freshhh je mnogim finalistima pružio priliku da započnu svoju karijeru u MOL-u, te na taj način ohrabrujem sve zainteresovane za ovu kompleksnu industriju da prihvate izazov i prijave se”, – rekla je Zdravka Demeter Bubalo, HR Predsednik MOL grupe.

"Freshhh je bio uzbudljivo putovanje učenja i otkrića, i pomogao mi je da shvatim da je rad u dinamičnoj industriji nafte i gasa ono što me zanima. Na kraju takmičenja sam primljen u program Growww, a kasnije mi je ponuđeno radno mesto u MOL-u, kao rezultat snažnog angažmana i doprinosa u stalno promenljivom okruženju ", – dodao je Dušan Ilić, Retail New Services & Omni-channels ekspert u MOL grupi.

×